HET LEVEN IS ZO GEK NOG NIET, TENMINSTE...

2-10-2014 21:05

Door Stefan van Hoek

Telt u even mee? Vandaag in mijn nabije omgeving 0 slachtoffers gevallen bij een granaatinslag; 0 burgemeesters doodgeschoten; 0 doden bij een vulkaanuitbarsting; 0 gewonden bij een aardbeving; 0 arrestaties wegens witwassen; 18 schone sokken, 8 schone onderbroeken, 3 schone jeans, 5 schone overhemden en 7 schone T-shirts wegens witwassen; 0 uit de bocht gevlogen monstertrucks; 0 onthoofdingen; 0 haatbaarden die mij de sharia opdrongen; 0 robots die – bij gebrek aan een baan – mijn uitkering hebben ingepikt; 0 onterecht door Ajax gewonnen uitwedstrijden bij Feyenoord, 15 limoenen op de markt aangeschaft voor de prijs waarvoor je er in de supermarkt nog geen 2 krijgt; 5 avocado's voor de prijs waarvoor je er bij 's lands grootste grootgrutter exact 1 bekomt.

 

Maar: 1 maal à € 0,45 per minuut gebeld met de pakketservice van Postnl, 12 maal “Al onze medewerkers zijn in gesprek” en daarna het. door het voorafgaande onnavolgbare “er zijn geen wachtenden voor u” moeten aanhoren. Dit evenzovele malen opgevolgd door klanken die ik niet als 'mijn favoriete muziek' zou willen bestempelen. 0 maal de keuzemogelijkheid “toets 4 als u ter afwisseling van de muzak het nummer Don't drink and drive, you might spill your drink van NoFX wilt horen” te beluisteren gekregen. Vervolgens door de juffrouw van de pakketdienst om een zogenoemde 'Track&trace-code' gevraagd, waarover ik vanzelfsprekend niet de beschikking had. Ik had namelijk slechts een briefje op de deurmat gevonden met de mededeling dat het poststuk vanwege van de standaardgrootte afwijkende maten niet door de brievenbus paste en opnieuw zou worden aangeboden. Doorverbonden met een mevrouw van de afdeling brieven, omdat het poststuk in kwestie strikt genomen volgens Postnl-huisregels als brief was verzonden. De vrouw in kwestie achtte het nodig mij nog een klein half uur aan de lijn te houden om een klachtenrapport op te maken. De klant is koning, immers. En hier moest haars inziens de onderste steen boven komen. Eind van het liedje: circa € 18,- extra kwijt voor een zending die mij slechts € 3,80 zou hebben moeten kosten. Poststuk niet terechtgekomen.

 

Ja ja, het leven is verrukkuluk. Naast bloed poepen vanwege de poliep in het uiteinde van de dikke darm (ook wel de 'karteldarm' genoemd) wordt dat binnenkort waarschijnlijk ook bloed overgeven vanwege mijn geknapte maagzweer. En ik houd nu eenmaal wel van een beetje spektakel.

 

(Wilt u het verwijderen van de poliep volledig bij bewustzijn meemaken, toets 1. Wilt u het verwijderen van de poliep onder een lichte narcose, ook wel 'roesje' genaamd, ondergaan, toets 2. Extra keuzemenu: toets 3 als u er prijs op stelt de lichte ingreep in uw dikke darm niet te laten verrichten door een telefoniste van ofwel de postpakketklachtenafdeling, ofwel de briefbezorgingsklachtenafdeling van Postnl, aangezien de kans dat een van beiden er een onherstelbare interne janboel van maakt levensgroot aanwezig is. Toets 4 als u de Chief Executive Officer van Postnl anaal wilt visiteren met uit het paleolithicum daterende medische apparatuur. Toets 5 als wat u betreft al het commercieel vastgoed in Rotterdam tot in de eeuwigheid leeg blijft staan. Dit houdt immers in dat het hoofdkantoor van Postnl nooit te alhiero gevestigd zal zijn, hetgeen u er geografisch enigszins voor behoedt er strak omzoomd door ontplofgrage bomgordel binnen te stappen. Al bent u tegenwoordig met Randstadrail ook vanuit Rotterdam redelijk snel en secuur op de locatie van bestemming aan de Utrechtsebaan te 's Gravenhage.)

Rubriek Hoekig

Stefan van Hoek

Hij werd geboren en groeide op in de hoofdstad van de provincie Zeeland. Na het afronden van zijn atheneum-opleiding verhuisde hij naar Rotterdam om verder te schaven aan zijn mens...

Bekijk profiel